27 Temmuz 2014 Pazar

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE 






MALZEMELER;

- 1 kg taze fasulye 
- 2 adet domates (orta boy)
- 1 adet soğan (büyük boy)
- 6-7 diş sarımsak 
- 2 çorba kaşığı şeker (silme)
- 1 tatlı kaşığı tuz (silme)
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1 su bardağı su

YAPILIŞI;

Taze fasulyelerin kılçıklarını komple çıkartıyoruz, temizliyoruz ve yıkıyoruz. Düdüklüye koyuyoruz. Üzerine küp küp doğranmış soğanı, sarımsağı, domatesi, şekerini, tuzunu ve yağını koyuyoruz. Suyunu ilave edip 15 dakika pişiriyoruz. Düdüklünün havasını çıkardıktan sonra kapağını açıp, servis tabağına alıyoruz.

                                                                                                        Afiyet Olsun


Dipnot; Ben düdüklüde yaptığım için hepsini çiğden koyuyorum. Çok daha hafif oluyor. Önceden soğanı yağ ile kavurmuyorum. 2 kaşık zeytinyağı bu malzemeye yetiyor. Eğer kıymalı yapacaksanız; kıymayı soğanla öldürüp, yine bütün malzemeleri ilave edip, yağsız olarak pişiriyorsunuz. Yemeklerimde Kıyma kullandığım zaman yağ koymuyorum çünkü kıymanın yağı yetiyor. Şeker isteye bağlı, (ama benim için; zeytinyağlılarımın olmassa olmazıdır.)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder