5 Temmuz 2014 Cumartesi

 DATÇA
  ve
KUŞKONMAZLI YUMURTA






                                                                     
Mesudiye, o yörenin otlarını toplamaya gittik. Toplanıcak otları tanıyan nasıl yapılacağını bilen ve tarif eden Bülent abi ve Ferhan abla ile bir çanta dolusu mevsimine göre çeşitli otlar topladık  kuşkonmaz,  kuzukulağı , gelincik  tazecik vaktin nasıl geçtiğini anlamadık. Dönerken topladığım papatyalar harikaydı bukadar büyük papatya ilk defa orada gördüm ikisinede çok teşekkür ediyorum ve ferhan ablanın kahvaltıda bana yaptığı kuşkonmazlı yumurta tarifini sizlerle paylaşıyorum.



                                        

Datçada tarlalarda yetişen o bölgenin                 Ve                                   Papatyaları
laleleri.


                                                 KUŞKONMAZLI YUMURTA

  MALZEMELERİ

-1 bağ taze kuşkonmaz (ben döndükten sonra burada pazarda buldum bazen getire biliyorlar)
-4,5 diş sarımsak
-kişi başı 1 yumurta (aile fertlerine göre )
-göz kararı zeytinyağ (fazla değil)


 YAPILIŞI

DİP NOT : Kuşkonmazlar bıçakla kesilmiyor elle kırıyorsunuz taki kırılamayacak yere gelene kadar

Bir tavaya elle kırdığınız kuşkonmazları koyun içine sarımsakları ince,ince doğrayın üstüne çıkana kadar su koyun ve kapağını kapatıp yumuşamasını bekleyin . Yumuşadıktan vede suyunu çektikten sonra yumurtaları üstlerine kırın (sucuklu yumurta yapar gibi) yumurtaların beyazları pişince ocaktan alın üstüne biraz kimyon ,biraz pul biber serpin   şifa niyetine yiyin . İsterseniz yumurtaları çırparak üstüne döküp karıştırabilirsiniz.
                                                                                                             
                                                                            Afiyet olsun  
                                                                                                             

Bana yaptıkları bıldırcın yumurtalıydı ( kendi yetiştirdikleri )
Kuşkonmazlar tarla sınırlarını belirleyen kayalık ve taşlık kısımlarda yetişiyor dikenli bir bitki genellikle Nisan ve Mayıs aylarında çıkıyor , toplamak baya bi el melekesi istiyor.Faydalarını anlata anlata bitiremiyorlar benimle paylaştıkları : Ödem atıcı ,kür olarak kullanıldığında kilo verdirici ve C vitamini olduğu.
                                                 

       

                                           Yabani kuşkonmaz bir diğer adı Tilkişen
                                           İlkbahar aylarında çıkan toplaması zevkli ve bi o kadar zor                                                                            olan dikenli bitkinin diplerinden çıkıyor.



3 yorum:

  1. Candan teyzecim hayırlı ugurlu olsun. Yaptığın güzel yemekleri ve hazırladığın mükemmel sofraları burada paylaşman çok mutlu etti beni. Tariflerini tarif defterine yazacağım ve deneyeceğim. Seni çok seviyorum. Kızın Dilan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim birtanem, sagol ilgine ve alakana.. aynen tariflerimi takip et, birebir veriyorum butun ölçülerimi, sende çok guzel sofralar hazırlayacaksın bu tarıflerle :) ayrıca yapamadıgın herhangi bir sey olursa bana yaz ben sana yardımcı olurum :)

      Sil
  2. Thanks Candan, I will enjoy reading your blog and seeing your food and hopefully learning your recipes.

    YanıtlaSil