11 Temmuz 2014 Cuma

YUMURTALI EKMEK TATLISI





    

Bu tatlıyı Canada'da gittiğim bir italyan restoranında yedim, o kadar şaşırdım ki çünkü bu bizim bildiğimiz yumurtalı ekmekti ,onların yaptıkları ekmeklerde şerbet çok fazlaydı ,hatta ekmek olduğunu zor anlıyordunuz ve içlerinde reçel yoktu, sadece dondurma ile servis etmişlerdi. Ben ise yumurtalı ekmeği oldum olası reçelle yemeyi çok severim. Bunun için o şekilde yaparsam daha güzel olacağını düşündüm ve denedim. Gerçekten çok güzel oldu. Bu arada farklı reçellerlede denedim ama vişne reçeli gibi olmadı çünkü vişne reçelinin mayhoşluğu bu tatlıyı hafifletiyor. Bu benim nacizane fikrim. Sizde kendi sevdiğiniz herhangi bir reçel, çikolata ve bal  ile de deneyebilirsiniz.


 MALZEMELERİ :

- 6 dilim ekmek (kişi sayısına göre çoğalta bilirsiniz )
- 3 yumurta
- 1 şişe maden suyu
- 1/2 paket kabartma tozu
- 1 su bardağı sıvı yağ
- 250 gram çekilmiş ceviz veya fındık
- Vişne reçeli 
- Sade kaymaklı dondurma

ŞERBETİ İÇİN:

- 2 çay bardağı toz şeker 
- 4 su bardağı su (isterseniz su yerine süt'te koyabilirsiniz )

YAPILIŞI :

Bir kabın içine yumurtaları kıralım , çırpma teli ile iyice çırpalım , sodayı ve kabartma tozunuda ilave edip karıştıralım. Ekmekleri bir parmak kalınlığında keselim ve bu karışıma bulayıp kızgın yağda arkalı ,önlü altın rengini alana kadar kızartalım. Şerbeti için başka bir tencereye şekeri ve suyu koyup kaynatalım.Kızarttığımız ekmekleri bu şerbete batıralım yine önlü ,arkalı iyice şerbeti çeksin (mama olmasın) daha sonra şerbetini çekmiş bu ekmeklerin ortalarından kesip içine vişne reçelinden göz kararı koyalım ,üstüne çekilmiş fındık ve dondurma ile servis edelim.                                            
                                                                                                       Afiyet Olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder