20 Temmuz 2014 Pazar

BADEMLİ KABAK 





Ben bu mezeyi ilk defa Datça'da Ovabükü 'nde Gülbahar pansiyonda yedim. Çok hoşuma gitti ve sizlerlede paylaşmak istedim. Malum badem deyince akla ilk gelen yerdir Datça.


MALZEMELERİ;

- 3 adet orta boy (yeşil) kabak 
- 6 diş sarımsak
- 1,5 kâse yoğurt
- 1/2 su bardağı badem (kabukları çıkartılmış)
- 1/2 su bardağı ceviz
- 2 çorba kaşığı zeytinyağ
- tuz

YAPILIŞI:

Bademi, cevizi ve sarımsağı rondodan geçiriyoruz. Kabakları rendenin kalın tarafı ile rendeleyip, tavada yağ ile kavuruyoruz. Suyunu çekip kavurduktan sonra bir tutam tuzunu ekleyip, rondodan geçirdiğimiz karışımı üzerine koyup, soğumaya bırakıyoruz. Daha sonra yoğurdumuzu üzerine ilave ediyoruz ve hepsini karıştırıp buz dolabına koyuyoruz.
                                                                                           Afiyet Olsun 
  

6 yorum:

  1. I can't wait to taste this. It has lots of ingredients I really like and it sounds so healthy and looks so great. Thanks for writing all of these.
    Google Translated:
    Ben bu tadı için sabırsızlanıyorum. Ben gerçekten gibi maddeler çok var ve çok sağlıklı geliyor ve bu yüzden harika görünüyor. Tüm bu yazı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Thank you Kenny :) I hope you will enjoy it when you cook and eat :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I hope Melike or you when you come to visit will make this, it will taste a hundred times better than anything I can make even with good directions. I am a good eater not a chef :)
      Google Translated:
      Ben yüz kere bile iyi yönleri ile yapabilirsiniz şey daha tadacaktır, Melike veya size ziyarete geldiğinde bu hale umuyoruz. Ben iyi bir yiyen bir şef değilim :)

      Sil
  3. Google translate is died now, Turkish meaning is really wrong :) but thanks god, we will understand you :) and we hope to come and visit you <3 thank youuu :)

    YanıtlaSil
  4. candancım canımcım ellerine sağlık çook lezzetli olmuş tadı damağımda kaldı.

    YanıtlaSil
  5. tesekkur ederim bitanem :)

    YanıtlaSil