17 Temmuz 2014 Perşembe

EV YAPIMI YOĞURT TARİFİ





 MALZEMELERİ:

- 2 kg süt
- 1 çay kaşığı silme mayalık yoğurt


YAPILIŞI:

Sütü iyice kaynattıktan sonra kenarda biraz bekletiyorum. Başka bir kasenin içine bu sütten çok az (4 kaşık) koyuyorum, sütün içine parmağımı daldırıp sekize kadar sayıyorum, sekizde parmağımı yakarsa ( dalarsa ) mayalanmaya hazır demektir. Yine bu kasenin içine koyduğum mayayı çırpma teli ile iyice karıştırıyorum ve bu karışımı yavaş,yavaş tenceredeki süte ilave idip birkez daha karıştırıyorum. Masanın üstüne en alta sıcak tutması için battaniye onun üstüne iki kat pomuklu bez, en üste keten tüylü olmayan bir bez koyup tencereyi bunların ortasına koyuyorum ve tencerenin üstüne tencere kapağı ebadında delikli süzgeç veya kevgir kapatıp tek,tek yaymış olduğum örtüleri bohça yapar gibi kapatıyorum aşağı yukarı 5-6 saat bir kenarda bekletiyorum. 5-6 saat sonra bohça şeklinde sardığım yoğurdumu açıp ağzı açık şekilde (kapak kapatmadan) dolaba kaldırıyorum. Kullandıktan sonra kapak kapatabilirsiniz.

                                                                                             Afiyet Olsun

Dipnot: Yoğurdu kullanmadan tahta bir kaşıkla şöyle bir çevirin hiç sulanmaz .Yoğurdu mayalarken az maya kullanın. Çok maya kullandığınızda yoğurt ekşi ve sulu oluyor bunu yapa,yapa öğrendim birde sütü mayaladınız, bohçalamadan önce tencerenin üstüne asla kapak kapamayın buda sulanmasına sebep oluyor çünkü süt sıcak olduğu için buharlaşma yapıp tencerenin içine geri dönüyor. Onun için kevgir veya süzgeç kullanın. Sek günlük süt kullanarakta yapabilirsiniz.

       
Hatırlıyor musunuz; eskiden mahalle aralarında yoğurtçular gezerdi onların kendilerine özgü tepsileri, kesme bıçakları vardı, keserek servis ederler para ile satarlardı. Arkadaşlarla bayılırdık onları seyretmeye ve de onları taklit edip oyun oynamaya. Şimdi ben her yoğurt yapışımda o günlere geri dönerim. Kolay gibi görünen yoğurdun onlarınki gibi keserek yapılmasının ne kadar maharet istediğini geçte olsa öğrendim.



                                                                 '2kg için; Maya ölçüsü'

2 yorum:

  1. Candan, this looks so good. I never saw Yogurt that looked like a delicious dessert like that.
    translated from english to turkish with google translate:
    Candan, bu yüzden iyi görünüyor. Ben böyle lezzetli bir tatlı gibi görünüyordu Yoğurt görmedim.

    YanıtlaSil
  2. Everybody thinks the same like you :) I don't know why but it is looking good :)

    YanıtlaSil