16 Ağustos 2014 Cumartesi

FAVA  ( KURU BAKLA EZMESİ )




MALZEMELERİ:

- 250 gr kuru bakla
- 2 adet orta boy kuru soğan
- 6-7 diş sarımsak
- 7-8 dal dereotu
- 1 çorba kaşığı tane karabiber
- 4 çorba kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı silme tuz
- Yarım sürahiden biraz daha fazla su
- 1/2 fincan zeytinyağ

SOS;

- 1 limonun suyu
- 1 fincan zeytinyağ


YAPILIŞI:

Kuru baklaları sıcak su ile iyice yıkayın (baklaların kabukları bazen yapışmış ve kurumuş olabiliyor, sıcak su kabukların daha çabuk çıkmasını sağlıyor.) Ayıkladığınız ve yıkadığınız kuru baklaları pişireceğiniz herhangi bir kabın içine koyun. (ben düdüklüde yapıyorum ) Üzerine sarımsakları bütün olarak, kuru soğanları dörde bölerek, dereotunuda doğrayarak ilave edin ve en son olarak tane karabiberi, şekeri, tuzu, zeytinyağını katarak bütün bu malzemelerin üstüne çıkacak kadar su ilave edip, kaynamaya bırakın. Ben düdüklüde yirmi dakikada pişiriyorum, düdüklünün havası çıkana kadar on dakika daha bekliyorum,
yani pişmesi aşağı yukarı otuz dakikayı buluyor. Yemeğimizi piştikten sonra sık delikli bir süzgeçten geçirin ve servis tabağına yayın, dilimlere ayırıp dolaba kaldırın. Yemeğe başlamadan yarım saat önce dolaptan çıkartın.

                                                                                                                         Afiyet Olsun

Dipnot: Sos için ayrıca başka bir kabın içine zeytinyağ ve limon karışımı hazırlayın. Bu karışımıda şık bir kabın içine alıp masada fava tabağınızın yanına koyun. Tabağınıza aldığınız favayı hafifçe çatalınızla ezip bu sostan bir iki kaşık koyup karıştırın ve afiyetle yiyin çok daha lezzetli olduğunu göreceksiniz.

Ben bu yemeği ve bunun gibi birçok yemeğin püf noktasını kayınvalidem Melek Baler' den öğrendim. Kendiside gerçekten çok güzel yapardı. Allah rahmet eğlesin nur içinde yatsın...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder