14 Ağustos 2014 Perşembe

DANA CARPACCİO (KARPAÇYO )
       CANDAN USULÜ





Carpaccio adını Rönesans döneminde yaşamış İtalyan bir ressam olan Vittore Carpaccio'dan almış. Bu yemeği ilk yapan aşçı Venedikli Giuseppe Cipriani. O yıllarda sığır eti yemeyen müşterisine bu eti ince dilimleyip sosla terbiye ederek servis yapmış ve o yıllarda Venedikte bulunan ünlü ressamın şerefine, yemeğine bu adı vermiş.

Ben bu eti ilk defa canım eşim Mehmet'in sürpriz yapıp götürdüğü İtalyan Restorantı olan Trattoria Da Rosario'da yedim ve bayıldım. Etin çiğ olmasına rağmen marine ettikleri sos harikaydı. Şarap eşliğinde ince dilim peynirlerle veya meyve ile mükemmel bir tat. 

Benim yaptığım usul daha farklı çünkü tariflerde anlattıkları gibi sinirsiz ve yağsız dana kontrfile alıcaksınız bir gün buzlukta tutacaksınız ertesi gün pastırma inceliğinde keseceksiniz ( o makineyi bulursanız ) biz bulduğumuz halde kesemedik en güvendiğimiz kasaptan aldığımız halde et parçalandı malesef hüsran. Ama yılmadık. Zeynep çok güzel bir fikir buldu. Et ondan sos benden oldu... Ne eti biliyor musunuz ?! Çemensiz hindi pastırması. İnanın mükemmel oldu, uzun süre bu şekilde yaptık. Daha sonra hindi pastırmayı kaldırdılar. Tabii benim bu anlattığım Carpaccio macerası çok zaman önce idi şimdi ise çok şanslıyız çok çeşitli füme etler var mesela Macro Center'da bulduğum ; 'SUTTE marka DANA ALMAN BRESAOLA '. Çok güzel, karabiberli bir et. İstediğiniz incelikte kestirin, yaptığım sosla mutlaka deneyin, çok yakışıyor. Carpaccio denince aklıma gelen üç şey Mehmet, Rosario Restoran ve Zeynep. Teşekkür ediyorum bu vazgeçilmez tatla beni tanıştırdığınız için...


MALZEMELERİ:

- 300 gr ince dilim kesilmiş füme et ( adı yukarıda yazılı ) 
- 7-8 diş sarımsak
- 1 tatlı kaşığı silme safran çiçeği
- 1 çay kaşığı toz karabiber (aldığınız et biberli ise karabiber kullanmayın)
- 1 fincan badem içi
- 4-5 çorba kaşığı zeytinyağ
- 4-5 çorba kaşığı sirke
- 1/2 limon suyu
- 1/2 demet roka
- 1/2 demet tere
- 1/2 fincan permesan peyniri


YAPILIŞI:

Çok kolay!! Rondonun içine roka, tere ve peynir hariç hepsini koyun iyice çırpın kıvamına ve tadına bakın koyu ise sirke ve yağ, sıvı ise badem ilavesiyle boza kıvamında sos elde edin. Servis yapacağınız tabağın altına etleri dizin etleri kaşıkla azar azar bu sosla ıslatın daha sonra yıkayıp kuruttuğunuz ve orta genişlikte doğradığınız roka ve tereyi sosun üstüne koyun kalan sosu bütün yeşilliğin üstüne yayarak dökün ve en üste rendelediğiniz permesan peynirini döküp etleri rokaya sararak servis yapın.

                                                                                                                     Afiyet olsun




Dipnot: Tuz kullanmadım çünkü peynir tuzlu peynir kullanmayacaksanız koyabilirsiniz. Macro Center'da görüştüğüm yetkili dana carpaccioluk et getireceklerinden bahsetti. Meraklıları takip edebilir...
Yukarıda tarifini vermiş olduğum sos tamamen bana aittir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder