11 Eylül 2014 Perşembe

SELE ZEYTİNİ YAPIMI 


Ben dört beş senedir zeytinimi kendim yapıyorum. Hem çok lezzetli, çok sağlıklı, hemde çok ekonomik. Sizede tavsiye ederim. Çok da zor değil. Ayrıca bana zeytin yapımını öğreten Bülent abiyede teşekkür ediyorum. Zeytinleri yedikçe kulaklarını çınlatıyoruz...





MALZEMELERİ:

- 5 kg taze toplanmış zeytin
- 1 çay bardağı sıvı yağ  ( mısır özü veya ayçiçek)
-  kaya tuzu
- 5 kg pilastik veya cam kap
- 1 çay bardağı elma sirkesi


YAPILIŞI:

Almış olduğunuz zeytinlerin çürüğünü ,ezilmişini bir güzel temizleyin (zeytini her sene bildiğiniz yerden alırsanız çürük çarık fazla çıkmıyor ) ve yıkamadan salamura yapacağınız,bir kaba kat kat zeytinleri koyun, her kat arasına kaya tuzunu serpin. Zeytinleri kabın ağzına kadar doldurmayın. Hazırladığınız bu kabı karanlık bir yerde yan yatırarak saklayın, daha kolay yuvarlarsınız. Yuvarlama işini ise 3- 4 günde bir yapacaksınız. Zeytin olmaya başladıkça salamura yaptığınız kabın dibine siyah acı suyu çıkacak, bu acı suyu isterseniz boşaltabiliyorsunuz. Ben boşaltmıyorum. Bu işleme zeytin tatlanana kadar devam edeceksiniz. Buda aşağı yukarı üç yada dört ayınızı alıyor. Tatlanan ve olan zeytinlerin hepsini iyice yıkayıp kalan tuzdan arındırdırdıktan sonra yeniden kavanoza koyup üzerine bir çay bardağı sıvı yağ ( mısır özü veya ayçiçek ) bir çay bardağı elma sirkesi ilave edip kavanozu aşağı yukarı sallayıp iyice yedirin ve dolaba kaldırın. Masaya servis yapacağınız zaman sızma zeytinyağ ve istediğiniz baharatlarla tatlandırabilirsiniz.
.            
                                                                                                               Afiyet Olsun


Dipnot: Bana göre en önemli kısım zeytini bozulmadan tüketene kadar saklayabilmek. Bunun yoluda kesinlikle sirke. Sirke; zeytini küflendirmiyor ve bozulmasını önlüyor...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder